Maak kennis met professionals, vrijwilligers en actieve bewoners in de wijk. Deze keer: Odette, gastvrouw vrijwilliger. Odette is al 4 jaar vrijwilliger bij Civic Amsterdam. Zij is het vrolijke gezicht…
lees meer >>


Kunnen we je helpen? Je vindt hier antwoorden op veelgestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen
In onderstaande rubrieken vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat jouw antwoord er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.
Klik op de + om het antwoord te lezen.
CORONAVIRUS
Heb je praktische hulp nodig, zoals boodschappen doen? Of wil je met iemand praten? Neem dan contact met ons op. Ons team staat voor je klaar. Wij zijn bereikbaar via telefoon 020-6658001, mail info@civicamsterdam.nl en chat via de website. Onze hulp is gratis.
Je kunt ook contact opnemen als je iemand kent die hulp nodig heeft.
Woon je NIET in de Indische Buurt of het Oostelijk Havengebied?
Voor de andere gebieden in Amsterdam kun je je aanmelden voor praktische hulp via de website www.voorelkaaramsterdam.nl of telefoon 020-7670031 (maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur).
Aanmelden voor hulp blijft mogelijk!
Onze dienstverlening gaat door. Bel 020-6658001, mail info@civicamsterdam.nl of chat met ons. Onze hulp is gratis.
Je kunt je online aanmelden voor:
Je kunt jouw vraag ook stellen via onderstaand formulier. Jouw persoonsgegevens gebruiken wij alleen voor het gevraagde contact.
Neem dan contact op met het RIVM via 0800-1351. Dit telefoonnummer is iedere dag bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur.
Er staan duidelijke video’s over het Coronavirus op de website van Thuisarts.nl.
Civic Amsterdam volgt de richtlijnen van het RIVM.
Enkele activiteiten worden gelukkig langzaam weer opgestart. We houden hierbij rekening met de landelijke Coronamaatregelen. Ook zijn er een aantal digitale activiteiten waar je vanuit huis aan mee kunt doen. Je vindt een overzicht op onze Agenda pagina.
Wij volgen de richtlijnen van het RIVM.
Via onze Facebook, Instagram en Twitter delen wij tips voor digitale activiteiten van onszelf en onze partners.
We helpen Amsterdammers met geldproblemen en schulden. Wacht niet te lang. We helpen je gratis.
- Bel ons op telefoonnummer 020 – 665 8001 (maandag t/m vrijdag 9.00 – 17.00 uur).
- Mail ons op info@civicamsterdam.nl en vermeld je naam en je telefoonnummer, zodat wij je terug kunnen bellen.
- Je kunt jouw vraag ook stellen via onderstaand formulier. Jouw persoonsgegevens gebruiken wij alleen voor het gevraagde contact.
Ja Civic Amsterdam is open! Er zijn wel een aantal dingen anders dan normaal door de maatregelen tegen het Coronavirus. Aanmelden voor gratis hulp blijft mogelijk.
Persoonlijke gesprekken
We werken via de telefoon in plaats van op afspraak bij ons op kantoor. Als het nodig is om langs te komen om bijvoorbeeld een brief of een formulier te ondertekenen dan zal een Civic-medewerker hier met jou afspraken over maken.
Inloopspreekuren en activiteiten
Na een periode zonder activiteiten vanwege corona, starten onze activiteiten gelukkig langzaam weer op. Je vindt ze in onze Agenda.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
We helpen Amsterdammers met geldproblemen en schulden. Wacht niet te lang. We helpen je gratis.
- Bel ons op telefoonnummer 020 – 665 8001 (maandag t/m vrijdag 9.00 – 17.00 uur).
- Mail ons op info@civicamsterdam.nl en vermeld je naam en je telefoonnummer, zodat wij je terug kunnen bellen.
- Je kunt jouw vraag ook stellen via onderstaand formulier. Jouw persoonsgegevens gebruiken wij alleen voor het gevraagde contact.
ALGEMENE VRAGEN
De enige voorwaarde voor onze gratis hulp is dat je je netjes gedraagt. Je mag dus geen agressie of geweld gebruiken naar Civic-medewerkers en je moet de gemaakte afspraken nakomen. Respect voor elkaar vinden we belangrijk.
Ja, wij helpen je ook als je een strafblad hebt.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
We begrijpen dat het lastig kan zijn om je post te openen en te ordenen. Kom op dinsdagmiddag langs bij Post sorteren inloop in de Flevopoort (Kramatplantsoen 101h).
Samen openen we je post. Als je een brief niet begrijpt helpen we je. Je krijgt een map van ons om al je post in te bewaren.
Het ligt aan het soort hulp dat je nodig hebt. Neem contact met ons op dan kijken we of we jou kunnen helpen. Zo niet, dan vertellen we je bij welke andere organisatie(s) je hulp kunt krijgen.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Ja, ook dan kunnen wij je ondersteuning bieden. Bel ons op 020 – 665 8001 of vul ons hulpvraagformulier in.
Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09.00 – 17.00 uur.
- T: 020 – 665 8001
- E: info@civicamsterdam.nl
Wij kunnen ook op huisbezoek komen. Bel of mail ons hierover dan maken wij een afspraak.
- T: 020 – 665 8001,
- E: info@civicamsterdam.nl
Ja, al onze hulp is gratis. Wacht niet te lang met hulp vragen. We helpen je graag.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Wij gaan vertrouwelijk om met je informatie. Wij hebben soms wel je gegevens nodig om je verder te kunnen helpen. Zonder je toestemming geven we niets door aan andere organisaties en mensen. Heb je hier vragen over? Praat hierover met je contactpersoon bij Civic Amsterdam.
FAMILIE EN GEZIN
Is er direct gevaar? Bel 112! Let op je eigen veiligheid. Laat de ander niet alleen en blijf tot er professionele hulp is.
Heb je NU hulp of advies nodig? Bel 113 Zelfmoordpreventie via 0900-0113. Zij zijn ook ’s nachts en in het weekend bereikbaar.
Stichting 113 heeft een gratis korte online training. Je leert de signalen van zelfmoord herkennen, er over te praten en doorverwijzen naar hulp.
Als er geen direct gevaar is, maar je maakt je wel zorgen om een ander en je wilt hier over praten, kun je ook contact opnemen met Civic Amsterdam (020-665 8001 of info@civicamsterdam.nl).
Is er direct gevaar? Bel 112!
Heb je NU hulp of advies nodig? Bel 113 Zelfmoordpreventie via 0900-0113. Zij zijn ook ’s nachts en in het weekend bereikbaar.
Je kunt ook contact opnemen met Civic Amsterdam. Samen kijken we naar je probleem en zoeken naar een oplossing. We verwijzen je als dit nodig is door naar de juiste zorg. Bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur) of stuur een e-mail naar info@civicamsterdam.nl.
Ja, Civic Amsterdam kan je een luisterend oor bieden en je helpen de situatie met je partner aan te kunnen en overzicht te krijgen.
Heb je NU hulp of advies nodig? Bel gratis Veilig Thuis (0800-2000). Zij zijn ook ’s nachts en in het weekend bereikbaar.
Je kunt Civic Amsterdam op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Ja, Civic Amsterdam kan je een luisterend oor bieden en je helpen de situatie met je partner aan te kunnen en overzicht te krijgen.
Heb je NU hulp of advies nodig? Bel gratis Veilig Thuis (0800-2000). Zij zijn ook ’s nachts en in het weekend bereikbaar.
Je kunt Civic Amsterdam op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
GELDPROBLEMEN
Misschien zijn er toeslagen waar je recht op hebt. Met een laag inkomen kun je voor bepaalde belastingen kwijtschelding aanvragen. Als er beslag wordt gelegd op je inkomen moet er genoeg geld overblijven om je vaste lasten te betalen én om te leven.
Je kunt een afspraak maken met onze Sociaal Raadslieden voor informatie. Dit kan via de telefoon 020- 665 8001 of e-mail info@civicamsterdam.nl. Je kan ook het ‘ik zoek hulp’ formulier invullen.
We zijn er voor alle Amsterdammers met vragen over geld. Er is geen minimum of maximum bedrag wat je aan schuld zou moeten hebben.
We kijken mee met jouw situatie en proberen de beste oplossing te vinden. Je eerste gesprek is altijd vrijblijvend en je hoeft zelfs geen persoonlijke gegevens te laten zien als je niet wilt. Onze hulp is gratis. Wacht niet te lang en maak een afspraak.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Hoe lang schuldhulpverlening duurt is voor iedereen anders. De schuldhulpverlener legt je vooraf uit wat wij gaan doen én wat jezelf moet doen. Je hebt hier zelf een belangrijke rol in. Het traject loopt sneller en soepeler als je zelf vlug de zaken regelt die nodig zijn. Wat we wel van te voren kunnen zeggen is dat een traject bijna altijd langer duurt dan je zou willen, maar dat jij dit door je eigen inzet enorm kunt versnellen.
Je eerste gesprek is altijd vrijblijvend en je hoeft zelfs geen persoonlijke gegevens te laten zien als je niet wilt. Onze hulp is gratis. Wacht niet te lang en maak een afspraak.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Dit mag niet zomaar en alleen onder heel bijzondere omstandigheden. Maak je je zorgen of heb je vragen, maak dan een afspraak bij onze Sociaal Raadslieden.
Ja, de Sociaal Raadslieden helpen je hier bij. Er zijn op dit moment geen inloopspreekuren. Je kunt een afspraak maken voor hulp. Dit kan via de telefoon 020- 665 8001 of e-mail info@civicamsterdam.nl. Je kan ook het ‘ik zoek hulp’ formulier invullen.
Ja, schuldhulpverlening is iets anders dan budgetbeheer.
Als er sprake is van wekelijks geld (huishoudgeld) dan is dit budgetbeheer. Civic Amsterdam doet geen budgetbeheer. In sommige gevallen is het verstandig om budgetbeheer in te schakelen. Dit is afhankelijk van jouw situatie.
Jouw schuldhulpverlener kan je hier meer informatie over geven.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Ja, dit kan! Wij zijn altijd op zoek naar budgetmaatjes om buurtbewoners te begeleiden om de financiën op orde te krijgen en te houden.
Een noodsituatie betreft een huisuitzetting of gedwongen verkoop van de eigen woning, royement van de (basis) zorgverzekering of afsluiting energie/water. Heb je een brief gekregen waarin dit staat? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Inboedelbeslag en loonbeslag vallen niet onder een crisissituatie, soms echter is de situatie zo ernstig dat wij ondersteuning bieden.
Twijfel je of iets een noodsituatie is? Je kan altijd contact opnemen om de situatie uit te leggen. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Onze hulp is gratis. Wacht niet te lang en maak een afspraak.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Ja, ook als je een eigen zaak hebt (gehad) kom je in aanmerking voor schuldhulpverlening, maar onder bepaalde omstandigheden kan Civic Amsterdam je niet helpen. Als dat het geval is geven we je informatie over de organisatie(s) die je wel kunnen helpen.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Ja, ook als je een eigen huis (en hypotheek) hebt kun je bij Civic Amsterdam terecht voor gratis hulp.
Ja, ook als je boetes hebt, kun je bij ons terecht voor gratis hulp. We zijn er voor alle Amsterdammers met geldproblemen en schulden. Wacht niet te lang met hulp vragen.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Ja, de sociaal raadslieden helpen je hier bij. Er zijn op dit moment geen inloopspreekuren. Je kunt een afspraak maken voor hulp. Dit kan via de telefoon 020- 665 8001 of e-mail info@civicamsterdam.nl. Je kan ook het ‘ik heb hulp nodig’ formulier invullen.
Ja, we helpen Amsterdammers met geldproblemen en schulden. Iedereen kan bij ons een vrijblijvend gesprek krijgen. Wacht niet te lang en maak een afspraak. We kijken mee met jouw situatie en proberen de beste oplossing te vinden.
Je eerste gesprek is altijd vrijblijvend en je hoeft zelfs geen persoonlijke gegevens te laten zien als je niet wilt. Onze hulp is gratis. Wacht niet te lang en maak een afspraak.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
We helpen Amsterdammers met geldproblemen en schulden.
Je eerste gesprek is altijd vrijblijvend en je hoeft zelfs geen persoonlijke gegevens te laten zien als je niet wilt. Onze hulp is gratis. Wacht niet te lang en maak een afspraak.
Heb je hulp nodig? Civic Amsterdam helpt je graag en gratis.
Je kunt ons op onderstaande manieren bereiken:
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Ja, ook dan kun je terecht bij Civic Amsterdam. We kunnen bijvoorbeeld een Budget Op Maat gesprek doen. We kijken dan samen naar je inkomsten en uitgaven. Ook kun je een afspraak maken met onze Sociaal Raadslieden voor vragen over bijvoorbeeld toeslagen en belastingen.
MANTELZORG
Je bent een mantelzorger als je lange tijd zorgt voor een ander zonder dat je daar voor wordt betaald. Dit kan je vader, moeder of ander familielid zijn, maar het kan ook een buurvrouw, buurman of goede vriend zijn. Deze persoon heeft jouw hulp nodig omdat hij/zij niet meer alles zelf kan doen.
Heb je vragen over mantelzorg? Onze mantelzorgconsulenten kunnen je verder helpen. Kijk op civicamsterdam.nl/sociaal-werk/mantelzorg voor meer informatie.
Er zijn een aantal vergoedingen waar je recht op kunt hebben als je mantelzorger in Amsterdam bent. Er zitten voorwaarden aan. Neem contact op met onze Mantelzorgconsulenten voor meer informatie.
De mantelzorg gaat vaak ook nog door als iemand opgenomen wordt. Je wordt als mantelzorger vaak opgenomen in het totale plan. Je hebt veel informatie over de persoon die zorg nodig heeft. Je weet wat zijn of haar wensen zijn. Er wordt gekeken naar de hulp die je gaf en welke hulp je nog wil en kunt blijven geven.
Heb je vragen over mantelzorg? Neem contact op met onze Mantelzorgconsulenten.
Respijtzorg is de tijdelijke en complete overname van de zorg van een mantelzorger zodat de mantelzorger even ‘vrij’ is.
Een aantal zorgverzekeraars biedt in hun aanvullende verzekering een vergoeding voor vervangende zorg (respijtzorg) voor mantelzorgers.
Voor mantelzorgers organiseert Civic Amsterdam diverse ontmoetingsactiviteiten. Mensen die net als jij mantelzorger zijn, zijn lotgenoten.
Vanwege de coronamaatregelen gaan de wekelijkse bijeenkomsten niet door. Neem contact op met onze Mantelzorgconsulenten voor het actuele aanbod (020-6658001 of info@civicamsterdam.nl).
Dat hoeft niet, maar is wel handig. Ga in gesprek met je werk/opleiding en vertel over jouw situatie. Bekijk samen welke mogelijkheden er zijn om werk/studie en zorg op een fijne manier te combineren.
Heb je vragen over het combineren van mantelzorg met werk of studie? Neem contact met ons op.
- ☎: bel ons op 020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
- ✉: stuur een mailbericht naar info@civicamsterdam.nl
- 💬: chat met ons via de website
- Vul het formulier hieronder in. Dan nemen wij contact met jou op.
Ja, je kunt namens de zorgvrager altijd terecht bij ons. Ook kun je als mantelzorger zelf terecht voor vragen over mantelzorg.
VRIJWILLIGERSWERK
Als je tijdens jouw vrijwilligerswerk per ongeluk een glas laat vallen of een lamp breekt dan hoef je dit niet zelf te betalen. Mocht er een ongeluk(je) gebeuren, neem dan altijd contact op met jouw Civic contactpersoon of Hester van Kranendonk of Erik van de Langkruis (participatiemakelaars).
Ja, dat krijg je.
Dit is geen probleem. Heb je een uurtje per week tijd? Dan kan je ook vrijwilligerswerk doen. Neem contact op met onze bemiddelaars. Zij helpen je verder.
Nee een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) aanvragen is niet altijd verplicht. Als deze nodig is, kunnen wij je ook helpen met het aanvragen van de VOG.
Ja dat kan. Vrijwilligerswerk vergroot je kansen op de arbeidsmarkt. Daarom mag je van het UWV vrijwilligerswerk doen terwijl je een uitkering hebt. Natuurlijk wel onder bepaalde voorwaarden. Zo wil het UWV weten of je vrijwilligerswerk gaat doen naast je uitkering. Geef dit daarom altijd aan ze door!
Heb je een WW-uitkering? Vul dan het formulier Toestemming vragen voor vrijwilligerswerk naast uw WW-uitkering in.
Heb je een Ziektewet-, WIA-, WAO- of Wajong- uitkering? Geef je vrijwilligerswerk door aan het UWV.
Lees alles over het combineren van een uitkering met vrijwilligerswerk op www.uwv.nl/vrijwilligerswerk.
Ja zeker! We komen graag met je in contact om te vertellen wat er allemaal mogelijk is in de wijk. Er zitten aan dit gesprek geen verplichtingen.
BEWONERSINITIATIEVEN
Wij kunnen je helpen bij het uitwerken van je initiatief voordat je jouw subsidie-aanvraag opstuurt naar het Stadsdeel. Klik hier voor de contactgegevens van onze participatiemakelaars.
MEEDOEN AAN ACTIVITEITEN
Ja. Kijk op onze activiteitenpagina en selecteer (links) ‘Senioren’.
Dat mag! Geef dit door bij het aanmelden.
Het ligt aan de activiteit waaraan je mee wilt doen. Neem contact met ons op dan kijken we of het mogelijk is. Bel ons op telefoonnummer 020 – 665 8001 of kom naar ons kantoor in Wijkservicepunt Flevopoort, Kramatplantsoen 101h.
Als je niet kunt meedoen, dan horen we dat graag. Bel of mail om je af te melden, zodat er een plekje voor iemand anders vrij komt.
- T: 020 665 8001
- E: info@civciamsterdam.nl
Soms moet je je aanmelden voor activiteiten. Dit staat bij elke activiteit vermeld.
De meeste activiteiten zijn gratis. Soms kost een activiteit wel geld: maar dit is een paar euro. Je kan ook betalen met Makkies. Bij elke activiteit staat de prijs vermeld.
WONING EN VERHUIZEN
Civic Amsterdam kan helpen met de te nemen stappen, maar de mogelijkheden zijn zeer beperkt. Wij hebben geen huis voor je. Er zijn helaas maar weinig betaalbare woningen in Amsterdam. Wij adviseren daarom om ook buiten Amsterdam te kijken naar een nieuwe woning.
Je kunt ook kijken op de website van de Gemeente Amsterdam. Er is een Woonwaaier gemaakt. Deze kun je op de website van de Gemeente bekijken, maar kun je ook hier downloaden door op de afbeelding te klikken.
De Woonwaaier is verdeeld in de categorieën:
- geld (betaalbaarheid)
- wonen (leefbaarheid)
- tijdelijke woning (tijdelijk onderdak vinden/leegstand beheer)
- woning zoeken (woning voor langere tijd vinden)
Load More