Op donderdag 21 april start het project Buurtverbinding met twee nieuwe Labs in Amsterdam Zuidoost en Nieuw-West. Het project Buurtverbinding is ontwikkeld als antwoord op de vraag naar inhoudelijk betere…
lees meer >>
Hulp bij administratie of invullen (belasting)formulieren
Voor bewoners van Amsterdam Oost en Amsterdam Zuidoost.
Moet je een lastig formulier invullen, raak je het overzicht bijna kwijt door opgestapelde post of heb je een andere vraag over geldzaken? Onze sociaal raadslieden en getrainde vrijwilligers helpen je op weg bij:
1. Administratie op orde
Inzicht in je geldzaken start bij je administratie. Als je administratie op orde is, kan je alles makkelijk terugvinden en voorkom je problemen. Vind je het lastig overzicht te houden op je financiën? Dan kan je bij ons terecht. Maak een afspraak en kom langs bij de inloop Post sorteren, administratie op orde in Amsterdam Oost of Amsterdam Zuidoost. Bij de inloop Post Sorteren helpen wij jou om je administratie op orde te krijgen.
Hoe helpen wij jou?
Neem je post mee, want daarmee gaan we aan de slag.
- Samen openen we je post. Als je een brief niet begrijpt, helpen we je
- Samen gaan we jouw administratie ordenen en bijhouden. Je krijgt een gratis map waar je de post in kunt bewaren
- We helpen je een DigiD aan te vragen
- Je krijgt weer overzicht op je geldzaken
- Je leert hoe je in de toekomst je administratie kan bijhouden
2. Belastingaangifte
Hoe helpen we jou?
- We bellen voor jou de Belastingdienst als je dit moeilijk vindt
- Snap je een brief van de belasting niet? Dan leggen wij de brief aan je uit
- Wij kijken waar jij recht op hebt, of hoeveel je moet terugbetalen
- We leren je hoe je zelf je aangifte kunt doen
Maak een afspraak en kom langs bij het inloopspreekuur Sociaal Raadslieden.
Belangrijk: neem zoveel mogelijk informatie met je mee. Dus neem de brief of brieven, en je DigiD naar je afspraak. Wij kunnen je dan makkelijker en sneller helpen.
3. Formulieren en instanties
Brieven van organisaties zijn soms moeilijk te begrijpen. Misschien moet je iets aanvragen zoals zorgtoeslag, maar weet je niet hoe. Of je moet iets regelen met een organisatie (de Belastingdienst, zorgverzekering etc.) en je vindt dit moeilijk.
Wij helpen jou bij:
- Het begrijpen van een brief
- Het invullen van formulieren (bijvoorbeeld van: de Belastingdienst, de gemeente, UWV)
- Het maken van een bezwaarschrift
- De aanvraag/ Het aanvragen van bepaalde voorzieningen
- Het contact met instanties als je dit moeilijk vindt
Maak een afspraak en kom langs bij het inloopspreekuur Sociaal Raadslieden.
Belangrijk: neem de nodige papieren mee. En (als dit nodig is) je DigiD inloggegevens.
4. Activiteiten op het gebied van administratie en financiën
Wij bieden diverse activiteiten op het gebied van administratie en financiën. Kijk voor de activiteiten in de agenda en gebruik het filter ‘administratie & financiën’.
KAN JE WAT ADVIES OF HULP GEBRUIKEN?
Kom langs bij onze inloopspreekuren
LET OP: Op dit moment kan je helaas niet zonder afspraak langskomen. Neem contact met ons op om een afspraak te maken.
020- 665 80 01 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur)
info@civicamsterdam.nl
of stel jouw vraag via het contactformulier
- Inloopspreekuur Sociaal raadslieden
Onze sociaal raadslieden staan voor je klaar tijdens de spreekuren op maan-, dins-, woens- en vrijdag bij de Flevopoort en activiteitencentrum Vonk. Door corona moet je wel eerst een afspraak maken. Tijden en locaties >
- Inloopspreekuur Grip Op Je Geld
Maandag tussen 13:00 – 15:00 uur: Buurthuis Bonte Kraai, Kraaiennest 68 in Zuidoost
Vrijdag 09:30 – 11:30 uur: Buurthuis Holendrecht, Holendrechtplein 38
Vrijdag 13:00 – 15:00: Activiteitencentrum Vonk, Ambonplein 63
SchuldhulpverleningWil je je aanmelden voor schuldhulpverlening of heb je een noodsituatie? Hiervoor kan je terecht bij het Buurtteam in jouw buurt. Kijk voor meer informatie op www.buurtteamamsterdam.nl. |